Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Rabu 17 Ramadhan

Hari ini kat markas kami ada majlis tahlil dan berbuka puasa.Tadi penulis sempat jugak menjengah ke sana melihat orang kuat kami Tok Ki Jab dengan rakan-rakan membuat persiapan.Kebetulan ada hamba Allah menginfakkan sedikit sumbangan agar Pas mengadakan majlis tahlil dan berbuka puasa hari ni.Nanti 21 hb Pas Kawasan pulak akan mengadakan Majlis berbuka Puasa bagi peringkat kawasan Rompin di Markas Pas Desa Teratai.Semua ahli di jemput hadir tu.

Gini la gaya duduk berjemaah dalam pas..inilah hiburan dan keseronokan yang barangkali sukar di fahami oleh mereka yang tidak terlibat.Gotong-royong dan mengumpul sumbangan sesama sendiri itu sudah lumrah.Masing-masing tidak berkira apabila tenaga dan harta apabila ingin membuat sesuatu program.

Usrah dan kuliah menu utama perjuangan ini.Tok-tok Guru selalu berpesan jika ingin berdakwah kepada orang lain maka sahsiah diri dan ilmu mesti sentiasa di baiki.Guru untuk mengajar tidak menjadi masalah ramai sangat yang ada cuma kadang-kadang masa pulak yang tak cukup!

Kami warga kerja Blog Pemuda Muadzam mengucapkan selamat berpuasa pada sekalian penduduk di Malaysia amnya Rompin khususnya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP