Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

No more miracle for Najib!

Jika di awal peralihan kuasa antara Tun dan Pak Lah dahulu Pak Lah hadir dengan imej yang baik sebagai 'mr clean' tapi resume yang sama barangkali mungkin sukar bagi Najib.Najib hadir ke kerusi PM tanpa membawa sebarang gambaran cemerlang seperti Pak Lah yang boleh menarik sokongan rakyat kepadanya.

Tidak ada track record yang cemerlang bagi menyokong usahanya menjadi PM.Mungkin barangkali dengan pertukaran portfolio ini peluang Najib untuk mencipta imej yang cemerlang di mata rakyat akan menjadi kenyataan.

Hakikatnya, ketokohannya sebagai pemimpin belum terserlah walaupun telah sekian lama dalam kabinet.Barangkali beliau jika menjadi PM hanya akan meneruskan kesinambungan dasar dan pendekatan pemimpin yang terdahulu.Tiada idea baru.

Beliaupun pernah menang dengan hanya lebih 200 undi di Pekan satu masa dahulu mencerminkan pengaruhnya di Pekan tidaklah sehebat mana jika dipadankan dengan peranannya sebagai timbalan presiden UMNO dan timbalan perdana menteri.

Adakah Najib bakal membaiki UMNO dan menarik kembali sokongan rakat kepada BN?No..not this time!Ubat ajaib zaman peralihan Pak Lah dan Tun sudah tidak ada.BN kini terlalu parah untuk dipulihkan oleh seorang pemimpin yang tidak berketokohan.

Jika kerajaan Othmaniyyah yang bertahan ratusan tahun berakhir di Turki di abad yang lalu maka di abad millenium ini kita bakal menyaksikan satu lagi kejatuhan.Tapi yang ini di tolak rakyat.Sebarang usaha untuk menyelamat hanya sekadar tikus membaiki labu sahaja.Wallahu alam!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP