Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Program di kawasan


Hari ini 20 hb ada majlis penyampaian sumbangan untuk ibu-ibu tunggal,orang miskin dan anak-anak yatim di keratong 3(DUN IBAM) dan di Janglau(DUN TIOMAN).Saya yang agak kesibukan dan keletihan tadi tidak sempat mengikuti rombongan S/U Kawasan ke Janglau sebagai tetamu ke majlis yang bermula jam 5 petang itu.

Program ini anjuran cawangan-cawangan yang terlibat yang mengambil sedikit inisiatif bagi meringankan beban rakyat yang susah di kawasan Rompin ini.Di cawangan lain ada yang sudah melaksanakannya dan ada yang belum.Inilah yang serba sedikit yang termampu kami lakukan.Walaupun dengan segala kekurangan dan Pas belum menguasai sebarang DUN mahupun Parlimen di Rompin namun kerja-kerja kebajikan sebegini menjadi rutin agar kesusahan rakyat sentiasa menjadi keutamaan.

Esok (21 september) program sehari suntuk akan di adakan di Muadzam Shah.Bermula jam 9 pagi,muslimat Pas Kawasan Rompin akan mengagihkan sumbangan dan kuih Raya di Hospital dan sekitar Muadzam.

Sebelah petangnya pula akan diadakan majlis khatam Quran di markas Pas Desa Teratai bagi muslimat(juga anjuran muslimat kawasan).

Selepas Asar insyaAllah kerja-kerja untuk menyediakan juadah berbuka puasa bagi seluruh ahli dan penyokong serta orang ramai di kawasan Rompin akan dilakukan juga di Markas Desa Teratai.

6 petang-majlis tahlil ringkas dan tazkirah bakal mengisi masa sementara menunggu waktu berbuka.


InsyaAllah saya akan menyiarkan serba sedikit cerita berkenaan program besok pada malamnya...Selamat berpuasa!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP