Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Naik banyak turun sikit!

Akhirnya minyak turun juga.Walaupun sepuluh sen atau satu sen ia tetap turun!Inilah langkah 'bijak' kerajaan dalam mengurangkan beban kehidupan rakyat dan ancaman inflasi yang tinggi.Ramai orang kampung agaknya runsing memikirkan kaedah penetapan harga minyak ini.Mana tidaknya semasa harga minyak dunia mahal daripada sekarang naik lebih 70 sen tapi sekarang harga minyak dunia murah daripada dulu turun 25 sen?

Nampaknya kerajaan BN tidaklah secekap mana dalam menguruskan ekonomi mereka hanya pandai menidakkan kepandaian orang lain memerintah!.."Pas tak boleh memerintah nanti negara mundur, rakyat susah dan macam-macam lagi ..."tapi sekarang yang jelas merekalah yang tidak cekap dan menyusahkan rakyat.

Dengan harga barang yang mahal sejauh manakah penurunan 10 sen ini meringankan beban rakyat?.Harga barang yang naik akibat kesan kenaikan harga minyak tempohari juga belum tentu dapat diturunkan.Apatah lagi kini menjelang pula Aidilfitri yang mahu tidak mahu kebanyakan rakyat terpaksa berbelanja untuk menyambutnya.

Tidak perlulah lagi menasihatkan rakyat agar berjimat-cermat dalam berbelanja kerana memang sudah tidak banyak wang yang boleh dibelanjakan.Terpaksalah rakyat makan hati berulam jantung dengan percaturan ekonomi yang tidak bijak ini.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP