Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Mari kembali kepada Islam dan Al-Quran!

Tok Jib dua hari yang lalu menyeru agar umat Islam memahami intipati Al-Quran agar dapat memacu peradaban dan memartabatkan tamadun bangsa seterusnya membersihkan persepsi negatif barat terhadap Islam.Betapa cantiknya seruannya itu yang mengajak manusia kembali menghayati ajaran Islam dan Al-Quran.


Barangkali apa yang beliau terlepas pandang ialah sedarkah beliau kerana mengajak manusia mengikut ajaran Rasul dan Al-Quranlah Pas pada hari ini beria-ia menentang UMNO dan Barisan Nasional dalam setiap pilihanraya? Bukan kerana sentimen kebencian tapi kerana uslub dakwah yang mengajak manusia kepada kebaikan yang dijanjikan Allah di dunia dan akhirat. Kita percaya dan yakin sepenuh hati ummah akan maju jika orang mukmin itu mengamalkan ajaran Islam sepenuhnya!

Apa yang perlu difikirkan Islam bukan hanya untuk peradaban dan tamadun semata-mata tapi Islam itu amat penting dijiwai oleh setiap penganutnya. Jika ummah kembali bersatu atas nama Islam berlandaskan Quran nescaya jalan ke arah munculnya tamadun Islam yang hebat dan maju terbuka luas. Sejarah telah membuktikan sejak bermula dari zaman Nabi S.A.W dan Khulafa’ Ar-Rsayidin lagi Islam bangkit memerintah 2/3 dunia.

Jika berdasarkan seruan Tok Jib ini seharusnya Pas dan UMNO sebagai komponen parti terbesar yang mewakili melayu Islam di Malaysia kembali kepada ajaran Islam sepenuhnya. Jadikan Al-Quran dan Hadis sebagai panduan mentadbir negara sambil menyeru sekalian rakyat agar menjadikan Islam sebagai cara hidup tanpa meninggalkan sebahagian mana-mana pun.

"Islam itu selamat dan sejahtera yang membawa keadilan serta kebaikan kepada sekalian manusia tanpa mengira bangsa dan agama."

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP