Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Keep thinking!


Hari ini berlaku dua peristiwa besar dalam sejarah negara kita. Yang pertamanya kerajaan (baca kerajaan BN) menaikkan harga minyak tanpa publisiti yang meluas berbanding yang sudah-sudah dan yang keduanya SPR menolak adanya kekosongan di kerusi DUN Kota Siputeh seperti yang dimaklumkan oleh Speaker DUN Kedah Darulaman , Abdul Isa.

Jika dilihat kedua-dua kes ini berkait langsung dengan kesejahteraan dan kebajikan rakyat di negara kita. Ramai yang tertanya-tanya mengapa harga minyak dinaikkan tanpa mengambil-kira keadaan hidup rakyat disaat ekonomi suram dan barangan keperluan yang mahal. Di manakah rasionalnya langkah ini berbanding beberapa bulan yang lalu ekonomi negara dikatakan tetap maju dan berkembang walaupun dengan kenaikan harga minyak dunia?

Begitu juga dengan kes kekosongan kerusi DUN di Kedah. Jika arahan speaker Dewanpun tidak dihormati bagaimana pula agaknya perjalanan sidang yang akan diuruskan oleh speaker yang ‘tidak berkuasa’ ini sedangkan beliau bertindak atas alasan undang-undang yang telah sekian lama terpakai?

Fikir-fikirkanlah!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP