Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Juara roboh rumah rakyat!






Semakin hari semakin 1 Malaysia menyimpang dari pengisiannya sendiri. Paling tragis adalah rumah rakyat yang telah mendiami sesebuah kampung selama puluhan tahun dirobohkan atas pelbagai alasan yang boleh direkacipta.

Di Pekan dan di Johor ( kedua-duanya kubu umno nombor 1 ) menyaksikan atap dan dinding rumah rakyat marhain musnah tunduk ke bumi. Sebabnya? Tanah haram? , Tanah kerajaan? , tujuan pembangunan?

Setinggan atau haram, mereka tetap rakyat Malaysia. Mempunyai hak yang sama di sisi perlembagaan cuma kesenangan hidup tidak memihak kepada mereka.

Sedarkah si penguasa meruntuhkan rumah rakyat itu umpama menghancur-luluhkan hati dan jiwa yang telah sekian lama mengharap tempat untuk berteduh. Tidak ada rumah banglo atau kondominium yang di roboh. Yang ada cuma rumah papan yang buruk dan dhaif milik rakyat miskin yang tidak punya pengaruh.

Menjelang pilihanraya rakyatlah raja , dirayu janji demi memancing undi. Setelah selesa ditampuk kuasa berbuat sesuka hati tanpa mempedulikan nasib rakyat. Inilah wajah sebenar pemimpin yang kononnya membela rakyat!!

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP