Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Kebetulan yang gagal

Hampir sahaja kerajaan lebih setengah abad BN tumbang dalam beberapa malam yang lalu. Walaupun hampir tewas tetapi mereka tetap menang walaupun dengan kelebihan tiga undi. Waima dengan kelebihan satu undi sekalipun mereka tetap boleh berdiri megah bersorak selagi mereka menang. Ke manakah hilangnya wakil rakyat Pakatan Rakyat yang hampir 19 orang itu pergi sehingga tidak membolehkan mereka hadir untuk prosoes perbahasan dan pengundian bajet pada malam itu. Pedulikan ke mana ghaibnya rakan debat BN mereka yang tidak hadir kerana itu urusan mereka. Dan biarkanlah rakyat menilai komitmen mereka. Apa yang boleh dimuhasabahkan ialah seteguh mana kekuatan Ahli Parlimen daripada PR untuk berkhidmat kepada rakyat dan mengubah landskap politik negara yang berkecamuk ini.



Jika masa tidak melupakan kita suatu masa dahulu di saat Dewan Undangan Negeri Kelantan berkelebihan satu kerusi di pihak Pas dan berada dalam keadaan yang amat genting hinggakan wakil rakyat kita yang uzur di usung ke Dewan Undangan Negeri untuk menghadiri perbahasan dan mengundi untuk kepentingan parti dan rakyat mengapa tidak sekarang? Adakah kita fikir kita sudah dalam keadaan yang amat selesa? Ahli Parlimen yang gagal hadir ini sangat bernasib baik jika tidak diminta untuk meletakkan jawatan oleh ahli dan rakyat!


Kalian telah diberi amanah. Kepentingan peribadi , urusan keluarga dan sedikit keuzuran bukan lagi boleh dijadikan alasan untuk tidak menghadirkan diri dan mengambil bahagian dalam perbahasan baik di Parlimen mahupun di Dewan Undangan Negeri. Agama , negara dan rakyat perlu diletakkan di nombor wahid. Kalian perlu memenuhi tuntutan ini walaupun terpaksa merangkak!


Kegagalan untuk menggunakan kesempatan yang terbuka luas itu sepatutnya telah menjadi pengajaran kepada setiap pimpinan Pakatan Rakyat terutamanya Pas. Kita sedang dinilai dan diberi sedikit peluang oleh rakyat. Anggaplah ini proses pentarbiyahan dan pendewasaan oleh mereka. Barangkali sedikit hari lagi peluang yang lebih besar diberikan dan untuk itulah persediaan dan komitmen amat penting untuk mengisi kemenangan. Jangan rosakkan peluang ini kerana kita disibukkan dengan urusan masing-masing atau gagal menilai yang mana satukah lebih penting.


0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP