Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

`Selesaikan isu arak di Selangor dengan bijak!`

Syabas Pas Selangor yang mengambil langkah yang bijak dalam mengekang penjualan arak yang berleluasa di Selangor. Langkah ini walaupun agak terlewat namun ianya mencerminkan kesungguhan Pas untuk menjaga kemaslahatan ummah dan rakyat jelata.


Isu penjualan arak ini bukanlah isu besar yang boleh mengeruhkan kesatu-paduan PR. Tidak berbaloi kiranya ada pihak yang langsung tidak boleh bertolak ansur dalam mengawal penjualan bahan yang memabuk dan merosakkan kesihatan ini. Kita ingin rakyat kita selamat dan sihat dalam apa jua keadaanpun. Jika tidak manakan timbul slogan “ Don’t drink and drive…..” yang masyhur itu.


Lagipun apa yang diperjuangkan oleh Pas Selangor ini hanyalah penjualan yang terlampau bebas hinggakan boleh di ‘access’ oleh umat Islam yang terlalai seketika. Bagi rakyat di Selangor bersabar dan berilah sokongan yang tidak berbelah-bagi kepada kerja-kerja amar makruf- nahi mungkar ini. Masalah ummah tidak akan selesai jika kita asyik mengkritik golongan yang ingin membuat kebaikan padahal kita seakan tidak nampak kesilapan yang telah dibuat oleh pemerintah terdahulu sejak puluhan tahun.

‘Kalian beruntung mendapat peluang ini dan gunakanlah peluang ini untuk membuat perubahan.’

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP