Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Malam Cempedak goreng dan kempen yang malap.

Semalam merupakan hari yang paling panjang hujannya sepanjang kami berada di Permatang Pasir ini. Hujan merintik dari pagi hingga ke malam. Hanya Sekala-sekala berhenti memberi ruang untuk kami meneruskan aktiviti kempen.

Malam semalam antara pimpinan Pas yang turun padang ialah YB Hanipa Maiden dan Khalid samad yang berceramah di UPU Samagagah. Yang menariknya ceramah ini diadakan bersebelahan dengan bilik Gerakan Umno di situ. Tidak ada apa-apa aktiviti yang dilakukan oleh petugas Umno ini melainkan kelihatan mereka makan-makan dan berbual sesama mereka semasa majlis ceramah Pas diadakan di sebelah. Tidak ada insiden yang tidak diingini berlaku walaupun di dada media sering menggambarkan Pas/PR ganas dan sebagainya.

Petugas BN tidak perlu bertungkus lumus seperti pembangkang kerana kerja-kerja mereka sudah dilakukan oleh pihak/agensi yang lain. Semasa inilah perasmian, seminar, program bantuan dan sebagainya menjadi umpan atas tiket kerajaan .Nampak benar selama ini jika mereka tidak menyalahgunakan jentera kerajaan dan putar-belit media pencacai sudah lama rakyat di Malaysia ini memuziumkan BN!

Yang menariknya sewaktu penulis melintasi bilik gerakan BN itu tetiba terpancut seulas biji cempedak ke depan penulis..terkojut kou! Ingatkan dari mana datangnya…lalu terpandang penulis kepada sekumpulan wanita tiga atau empat orang sedang sibuk memakan cempedak goreng di tepi jalan itu.Rupanya malam ini malam cempedak goreng!

jinbukitridan
- menunggu respon Dato' mufti Harussani terhadap komen Shahrizat Jalil pasal hukuman sebat... komenlah sebelum rakyat di Permatang Pasir membuang undi!



0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP