Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Apa kata Dato’ Mufti?

Terkejut terbelalak dan memalukan. Itulah yang dapat digambarkan apabila pada hari ini terlihat gambar seorang pelakon muslim berkemban di muda depan akhbar metro!. Apa ke jadahnya akhbar yang mungkin dimiliki oleh orang Islam ini memaparkan gambar berkemban seorang artis yang juga seorang Islam?

Apakah ini budaya melayu? Mana dia pejuang Melayu yang beria-ia melaungkan Hidup Melayu tapi lepas tangan apabila kebanyakan artis kita sekarang mula melampui batas-batas budaya dan Agama? Apa juga agaknya kata mufti yang selalu sahaja mengambil berat akan kenyataan daripada pihak pembangkang tapi barangkali terlepas pandang kepada perkara mungkar sebegini?

Menjelang bulan mulia Ramadhan Al-Mubarak sepatutnya aksi-aksi sebegini tidak berlaku. Apatah lagi seumur hidup artis ini (dan kita semua) telah melalui puluhan madrasah tarbiyyah Ramadhan yang mengajar hamba supaya takut dan tunduk kepada Sang Pencipta!?

Atau inikah yang dinamakan hak asasi????

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP