Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Budaya lama politik Malaysia!

UMNO gaduh lagi.Begitulah sinonimnya pergaduhan setiap kali pemilihan umno umpama politik wang@rasuah yang memang tak dapat dipisahkan daripada mereka lagi.Semua komponen dalam umno bermasalah sebenarnya.Baik wanita,puteri mahupun pemuda semuanya punya cerita yang tersendiri.

Yang peliknya selama ini mereka tanpa segan-silu menuding jari kepada pembangkang yang dianggap ganas dan suka membuat rusuhan!.Kini drama demi drama terpapar di depan mata sendiri dan terpulanglah kepada rakyat menilai siapakah yang berjuang untuk rakyat,agama dan Negara serta siapa pula yang sentiasa memalitkan arang pada maruah negara.Sebut saja episod apa yang ingin ditonton akhir-akhir ini…Politik wang?,ugut sms?,baling kerusi dan sebagainya seperti drama swasta di kaca tv.

Inilah masalah utama apabila berpolitik untuk mendapatkan habuan masing-masing dan tidak ikhlas apabila diberi amanah dan jawatan.Begitu penting jawatan kepada mereka sehingga sanggup menggadaikan maruah dengan memberi rasuah malah hingga bertumbuk.Inikah budaya Melayu yang sekian lama mereka perjuangkan?

Pucuk pimpinan parti kononnya mengeluh dan mengutuk perkara yang memalukan ini…Tapi mereka perlu ingat daripada manakah semua kebejatan ini bermula.Adakah orang bawahan yang menghulur wang supaya dipilih untuk menjadi pemimpin?Adakah orang bawahan yang mengamalkan budaya berpuak-puak dan membentuk team demi mengekalkan pengaruh dan kuasa?

Pemimpin masing-masing bertanding kononnya ingin memberi imej baru kepada umno,penjenamaan semula dan sebagainya...tapi bila dan di manakah mulanya?

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP