Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Bersatu kita bersatu…kununnya!

Perkembangan di dalam kem umno mutakhir ini mencerminkan tidak ada kesatuan yang padu dari barisan kepimpinan mereka.Mereka tertawa dan bergurau senda bersama di khalayak umum tapi di belakang masing-masing punya agenda tersendiri.

Pelan peralihan kuasa…seperti yang dipraktikkan oleh Pak Lah dan Najib seakan ingin ditiru oleh team wanita mereka(agaknya kepimpinan melalui teladan kut..!)Kem wanita pada awalnya seperti sudah mencapai persepakatan tapi akhirnya mula goyah apabila masing-masing di peringkat pucuk pimpinan utama inginkan jawatan!Barangkali bagi Shahrizat risiko uKamalintuk tidak menentang Rafidah akan mengakibatkannya berputih mata tanpa apa-apa jawatan apabila Kamalia bertegas untuk bertanding jawatan naib ketua!

Berdasarkan keadaan sekarang Rafidah rasanya wajar menilai semula kedudukannya sebagai pimpinan utama wanita.Masa untuknya semakin suntuk walaupun telah melalui tempoh yang panjang.Tidak ada lagi time-out dan tidak ada lagi pelan yang ketiga…langkah terbaik hanyalah berundur dengan cara yang terbaik kerana seakan sudah tidak popular di kalangan wanita akar umbi sendiri.

Seandainya berlaku juga pertandingan dijangkakan inilah pertandingan yang sengit setanding dengan pemilihan ketua pemuda dan naib presiden Mac nanti.

Sama-sama lah kita tunggu apa yang akan terjadi dalam kem umno dalam beberapa bulan yang akan datang.Mereka berebut jawatan yang kononnya ingin mengukuhkan umno tapi rakyat melihat inilah bakal menjadi pelengkap kepada kejatuhan mereka!.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP