Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Tiada siapa yang peduli?

Gambar di atas sempat penulis ‘snap’ setelah beberapa kali terpandang keadaan yang tidak berubah itu. Papan tanda itu adalah berkenaan ucapan tahniah oleh pihak tertentu atas perlantikan Ahli Parlimen Rompin , Dato’ Jamaluddin Jarjis ke jawatan Duta Besar Malaysia ke negara uncle sam.

Apa yang menghairankan ialah mengapakah papan tanda ini seakan terbiar begitu sahaja tanpa ada yang ingin memantaunya. Terletak di lokasi statregik iaitu di simpang utama jalan masuk ke beberapa perkampungan Felda Gugusan Keratong dan Bandar Tun Razak ternyata keadaan ini boleh mendatangkan persepsi buruk kepada rakyat tempatan dan para pelancong yang puluhan ribu melalui jalan ini setiap hari.

Apakah ini tandanya UMNO seakan tidak dipedulikan oleh sekalian rakyat lagi? Atau ahli umno sendiri sudah tidak ambil peduli pemimpin nombor satu umno Rompin ini? Mustahil tidak ada seorangpun ahli umno yang `sakit mata’ melihat kedaifan papan tanda yang kian dinaiki hutan ini. Jika boleh diukur DNA pokok ini barangkali sudah beberapa bulan ianya terbiar begitu.

Kepada pihak yang berkenaan lakukanlah sesuatu agar keadaan ini tidak berterusan.`Seri’kanlan papan tanda ini atau cabut sahaja jika difikirkan sudah tidak releven kerana para pelancong yang ingin ke Tasik Bera atau ke Tasik Chini sudah pasti membuat tanggapan yang bukan-bukan berkenaan pihak berkuasa tempatan mahupun umno bahagian Rompin sendiri.


0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP