Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Ustaz Mat Nor kemalangan!

Takdir yang melengkapkan Qada' dan Qadar Allah, begitulah yang yang berlaku kepada Ust Mohamad Noor Sidi Abdul Latif Mantan Timbalan Pesuruhjaya Pas Pahang yang terlibat dalam kemalangan di jalan Kuantan - segamat , batu 8 Kg Banjir, Gambang beberapa hari yang lalu.

Beliau bersama isteri dan anaknya dalam perjalanan pulang ke Keratong sekembali dari menziarahi keluarga di Kelantan terlibat dalam kemalangan, apabila kereta yang dipandunya bertembung dengan sebuah kereta lain yang datang dari arah yang bertentangan.Puncanya apabila kereta itu cuba memotong kenderaan lain di hadapannya tapi tidak berjaya lantas merempuh keretanya yang sudah menepi ke sisi jalan.Malang tak berbau walaupun beliau sudah cuba mengelak hingga ke bahu jalan namun kenderaan itu juga turut mengelak ke bahu jalan.

Beliau yang luka di bahagian mulut telah menerima beberapa jahitan di HTAA dan telah dibenarkan keluar wad.Tapi memandangkan isteri dan anaknya terpaksa dimasukkan ke wad maka terpaksalah beliau terus berumah di hospital bagi menemani dan mengawasi keadaan anak dan isterinya itu,.Isteri beliau patah tangan kanan , 2 tulang rusuk dan tulang punggung , manakala anak beliau pula patah tulang bahu kini berada di wad 4C HTAA.

Beliau sempat mengucapkan terima kasih kepada individu yang baik hati menolong menghantar isteri dan anak beliau ke Poliklinik Gambang,. Beliau yang tidak sedarkan diri selepas perlanggaran itu dibawa terus dengan ambulan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan (HTAA).


Kepada sesiapa yang ingin berziarah melihat keadaannya itu bolehlah pergi terus ke HTAA Kuantan.Ustaz Mat Nor ialah antara beberapa pendakwah yang bergerak aktif menyebarkan dakwah Islam dan menyampaikan kuliah di beberapa buah Surau dan Masjid di sekitar Pahang.



by che li

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP