Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Belum tumbang dah tebang

Cubaan Pak Lah untuk membuka keahlian BN yang kononnya untuk menguatkan parti tidak berjaya.Sisa-sisa idea 'bernasnya' dicantas sendiri oleh ahli kabinetnya sendiri.Pak Lah barangkali cuba menutup kelemahan kepimpinannya dengan idea terbaru ini.

Membuka keahlian untuk BN sahaja maknanya mereka cuba menghapuskan imej buruk parti perkauman mereka yang sudah ditolak oleh majoriti melayu.Pun begitu langkah itu jika dilaksanakan pun sudah terlambat kerana UMNO yang telah sekian lama memperjuangkan politik sempit itu sudah tidak mendapat kepercayaan dari parti komponen yang lain.

Satu demi satu parti yang pernah bersekongkol dengan mereka mengangkat kaki mencari arah yang baru.Sedikit masa lagi barangkali hanya UMNO dan MIC sahaja yang tinggal dalam BN.

Najib membawa perubahan?

Jika mereka sangka dengan peralihan kuasa kepada Najib UMNO dapat dipulihkan mereka silap.Hanya pimpinan atasan sahaja yang bersatu(kununnya) menyokong najib semata-mata kepingin kepada jawatan tertentu sedangkan ahli UMNO diperingkat akar umbi sendiri sudah hilang kepercayaan kepada UMNO untuk membela melayu.
UMNO tidak kuat!Yang menjadikan mereka nampak kuat hanya kerana manipulasi media dan penyalahgunaan jentera kerajaan setiap tiba PRU.Jika bertanding dengan adil dan telus nescaya telah lama UMNO dikuburkan.

Apakah idea hebat yang dijangkakan terpacul dari Najib untuk memulihkan UMNO?Tambahan pula beliau sering dipersoalkan dengan pelbagai tuduhan?Selama inipun beliau hanya lebih banyak mendengar nasihat Mahathir berbanding kebolehannya sendiri.Semasa beliau menjadi MB Pahang dulu contohnya tidak banyak yang boleh dilakukannya sehinggakan negeri Pahang yang kaya dengan hasil mahsyul ketinggalan berbanding negeri lain sehingga kini.....

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP