Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Pemimpin yang celaru

'Lapangan terbang Pulau Tioman mungkin dipindahkan', begitulah bunyi tajuk sebuah akhbar harian yang memetik kenyataan Ahli Parlimen Rompin yang kononnya mempertikaikan kos pembinaan lapangan terbang yang tinggi di Pulau jika dibandingkan dengan kos pembinaan di tanah besar, khususnya di Rantau Panjang, Rompin.Projek lapangan terbang ini diputuskan di era Tun Dr Mahathir lagi dan peliknya beliau tidak pula menyanggahnya pada masa tersebut.

Dalam masa yang sama juga Ahli Parlimen Rompin ini ingin mengekalkan tarikan pelancong ke Pulau tersebut. Inilah menimbulkan tanda tanya, adakah pelancong akan bertambah ke Pulau Tioman sekiranya kemudahan tidak disediakan dengan sempurna selaras dengan perkembangan semasa dan peredaran zaman sekarang.?

Apa salahnya jika peruntukan yang dikatakan tinggi digunakan kerana semuanya adalah untuk kepentingan rakyat merasai kenikmatan pembangunan, pelancung dalam dan luar yang berhasrat menikmati keindahan dan seterusnya menunaikan janji pembangunan yang selalu dijaja semasa tibanya pilihanraya.

Jangan pula kerajaan BN sanggup membelanjakan ratusan juta untuk membawa seorang manusia keangkasa semata-mata untuk mendapat nama dan kemegahan hakikatnya tiada pulangan dari belanja yang tinggi untuk manfaat rakyat kebanyakan.

Sekiranya projek ini benar-benar berpindah ke Rantau Panjang ini bermakna para pelancong, penduduk tempatan masih berterusan menggunakan kaedah lama yang masih menunggu air pasang surut untuk ke sebuah feri dari jeti.

Sepatutnya rakyat mendapat perubahan ekoran telah lama berjuang memenangkan BN di Pulau Tioman dengan janji yang ditabur atau mungkin ada agenda lain yang sedang difikirkan disebalik perpindahan lapangan terbang ini.(?)

oleh che li

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP