Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

DAP : Sila hormati siasatan Pas!

Kenyataan wakil rakyat Serdang Teo Nie Ching daripada DAP dilihat tidak bersesuaian dengan keadaan di mana Lembaga Disiplin Pas sedang membuat siasatan terperinci berkenaan beberapa insiden di Selangor.Teo meyatakan "Masalahnya dengan Dr Hassan sahaja. Dengan wakil rakyat yang lain tidak ada masalah. Macam wakil rakyat PAS Dr Shafie Abu Bakar di Bangi semua ini tidak masalah,"

Apakah kenyataan ini seolah berbau prejudis seolah Dato’ Dr Hassan Ali bersalah? Kami ahli Pas tidak memilih bulu apatah lagi berkompromi dengan mana-mana ahli atau pimpinan yang menyalahi disiplin parti. Kami juga ada banyak perkara yang boleh diperkatakan (jika ingin). Tapi menghormati siasatan parti lebih utama daripada menyalahkan mana-mana pihak selagi siasatan berjalan.

Begitu juga dalam beberapa insiden lompat parti yang barangkali sedikit-sebanyak akan memberi kesan kepada Pakatan dan rakan lain yang begitu setia menjunjung obor perjuangan suci ini. Tapi Pas tidak melatah apatah lagi menyalahkan sesiapa dalam Pakatan. Bukan tidak boleh bercakap tapi tidak mahu memperbesarkannya!

Kita juga berharap DAP atau PKR selaku ahli intim dalam Pakatan Rakyat menghormati apa yang sedang dilakukan oleh Pas dan tidak mengeruhkan keadaan. Kita fikir bukan sahaja Pas yang perlu memperkukuhkan Parti sekarang sebaliknya rakan-rakan lain juga perlu mengambil perhatian apatah lagi MP dan ADUN yang sering melompat akhir-akhir ini bukanlah daripada Pas!

Jangan campur tangan berlebihan dalam ‘mengambil berat’ rakan Pakatan. Barangkali niat kita baik tapi dikhuatiri hanya akan mengeruhkan keadaan. Akhbar dan pemberita memanglah akan bertanyakan macam-macam perkara kepada pimpinan kita tapi tidak semestinya pendapat peribadi kita dihebahkan kepada media tanpa mengambil-kira kesannya kepada rakan kita Pakatan Rakyat.

Semoga Pakatan Rakyat terus mantop!



0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP