Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Oh tanah airku..!


Abang Mat sewaktu berceramah di Keratong beberapa hari yang lalu. Apa yang menarik akhir-akhir ini abang Mat selalu saja mengingatkan adik-adiknya di kalangan Pemuda Pas agar lebih tekun dan bijak mendekati golongan muda dan mendepani arus perubahan politik negara. Kita fikir memang wajar dan amat baik teguran beliau ini. Moga pimpinan Pemuda baik di peringkat Pusat , Negeri mahupun di Kawasan merencana dan menjana kembali semangat 'muda' yang seakan-akan menghilang. Ayuh pemuda...'Pemuda Pas memimpin perubahan' (slogan lagi....sori abang Mat yer!)



Tuah Ayam nampak di kaki.....Tuah badan siapa yang tahu...Orang Umah Tok Jib jumpa kotak dalam bot Pastu dapat 'hadiah' RM7 juta!!!! senamg jer dapat duit tak payah masuk program realiti...!




Kerajaan bla...bla...bla...(baca sendiri) Pulak dah! Ni kalau Pas kata pendekatan yang di ambil membuta-tuli dimarahkan pulak kita ni...Kita berjuang untuk rakyat bukan untuk mengkayakan diri sendiri...Insurans yang mahal tu bila pulak nak kaji???



Ini berita yang tak sedap dengar...adakah ini akibat tidak menekankan agama dalam proses kehidupan? Kita percaya perkara buruk sebegini (dan bohsia , bohjan , dadah ,dedah , rasuah , seleweng , dll) akan berlarutan selagi Islam tidak di daulatkan sebagai cara hidup!


Nota - Keratan akhbar ini adalah daripada akhbar Sinar harian. Hanya akhbar ini sahaja lagi pada pendapat rakyat kebanyakan yang agak telus dalam pemberitaannya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP