Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Kota Seputih sebagai penanda aras.

Jika tidak ada aral melintang negara barangkali akan berdepan dengan satu lagi Pilihanraya kecil. Kali ini di DUN Kota Seputih. Dikatakan jika tidak ada aral melintang kerana sedang menunggu keputusan rayuan SPR(?) dan UMNO yang sebolehnya masih ingin mempertahankan kerusi tersebut walaupun bekas Adun mereka itu gagal menghadiri dua kali sidang DUN berturut-turut tanpa kebenaran speaker dewan. Gagal menghadiri sidang DUN tanpa asbab yang jelas maknanya mengabaikan amanah rakyat dan pemimpin yang sebegini tidak sepatutnya dipertahankan.

Ironisnya jika benar terjadi barangkali inilah Pilihanraya Kecil terakhir edisi PRU 2008 kerana tempoh edah matang pilihanraya tinggal beberapa bulan saja lagi. Tidak boleh dinafikan juga inilah kemuncak detik penting kepada Pakatan Rakyat dan BN. Peluangnya boleh dikatakan samarata. Walaupun terdapat suara nakal yang mengatakan peluang Pas agak tipis namun itu pendapat terpinggir. Rata-rata penganalisis politik berpendapat inilah pilihanraya yang paling baik untuk mengukur kemampuan parti masing-masing. Keputusannya akan memberikan impak yang besar dalam PRU ke 13 akan datang kerana meninggalkan ingatan jangka panjang kepada rakyat.

Bagi Pas inilah peluang untuk membuktikan sokongan golongan muda masih didominasi mereka. Hanya kes terpencil yang berlaku di Bagan Pinang di mana masyarakat mudanya memandang asing kepada Pas sedangkan di tempat-tempat lain dan di bandar-bandar terutamanya Pas menjadi rakan kepada mereka. Begitu juga dengan bukan Islam dan bukan Melayu.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP