Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Lagi rakyat Rompin perlu bantuan.

Semalam selesai jamuan raya Pas Cawangan Selancar 2 kami mengambil kesempatan untuk menziarahi seorang pelajar yang telah setahun menderita sakit di rumahnya di sini. Bersama rombongan yang di ketuai sendiri oleh Ustaz Kamaruzaman selaku Ketua Cawangan Pas di sini rombongan kami juga disertai oleh Setiausaha Pas KAwasan Rompin saudara Ramli Awang Ahmat , Ketua Dewan Pemuda Pas Rompin Ustaz Nazri Hj Ahmad dan barisan exco pemuda yang lain.


Kami tiba di rumah tersebut lebih kurang jam 9.45 malam. Rupanya rumah tersebut hanya didiami oleh seorang ibu tunggal bersama anaknya Mohd Firdaus Saharuddin.Mohd Firdaus merupakan pelajar tingkatan 5 sekolah Sains Sultan Ahmad, Pekan. Menurut ibunya Puan Shamsiah , Firdaus telah setahun menderita bengkak paha kanan akibat patah semasa bermain bolasepak di sekolahnya setahun yang lalu. Apa yang menghairankan beliau ialah Doktor sendiri tidak dapat mengesahkan apakah jenis penyakit yang dihadapi oleh anaknya itu selain mengalami patah sehingga membengkak sedemikian rupa. Malah menurutnya Para Doktor yang ditemui ada yang menyarankannya agar berubat cara tradisional bagi menyembuhkan penyakit anaknya itu.

Adik Mohd Firdaus merupakan anak ke empat daripada lima beradik yang kesemuanya masih belajar. Beliau merupakan salah seorang pelajar pintar di sekolahnya. Kini setelah setahun tidak bersekolah beliau sendiri tidak tahu bagaimanakah kesudahan pembelajarannya nanti.Sekarang beliau hanya mampu terbaring di tempat tidur sambil di temani ibunya 24 jam sehari. Ibunyalah yang menguruskan segala keperluan untuk beliau baik ke bilik air , solat mahupun makan minum kerana beliau langsung tidak boleh bergerak.

Almarhum ayahnya dahulu seorang peneroka di sini meninggal dunia akibat kemalangan semasa bertugas sebagai rela bersama anggota polis di tanah rancangan ini.

Memandangkan keadaan anaknya yang serius dan perlukan perhatian daripadanya sepanjang masa membataskan masa bagi ibunya mencari rezeki. Apabila diajukan soalan berkenaan pihak yang telah menyalurkan bantuan kami difahamkan pihak Felda tidak lama dahulu telahpun maklum berkenaan perkara ini namun sebarang bantuan tidak jua kunjung tiba.

Kami sempat juga menghulurkan sedikit sumbangan kepada keluarga yang di dalam kesusahan ini sambil berharap ada pihak yang akan tampil memberi bantuan sepatutnya kepada mereka.
Puan Shamsidah boleh dihubungi melalui nombor telefon 019-7028372 atau datang sendiri ke rumahnya di alamat nombor 193 blok 9 , Felda Selancar 2.

Semoga Allah memberi kekuatan kepada mereka dalam menempuhi ujian yang besar ini.

Bayangkan...telah setahun adik Firdaus ini menderita sebegini.



Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul



0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP