Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Apa yang kita harapkan?

Apapun keputusan yang bakal terhasil daripada mesyuarat khas kita hari ini tentunya bakal membawa Pas terus menerajui persada politik tanah air. Sebagai parti yang menjadi perhatian seluruh dunia pimpinan Pas mengambil langkah yang pantas dan bijak serta matang bagi menyelesaikan sedikit kekeliruan ini di meja rundingan. Barangkali ini yang di cemburui oleh parti lawan. Mereka jika boleh biarlah Pas menjadi celaru dan berpecah-belah. Aneh kan? Mereka yang katanya menyeru perpaduan lebih suka melihat parti Islam berkecamuk seperti mereka?

Sebagai ahli apakah yang kita harapkan daripada pertemuan ini? Melihat Pas terus berdiri gagah? Atau mencari ruang untuk membuat pertikaian? Amat tidak patut sekiranya hikmah perbincangan ini dicemari oleh ahli atau pemimpin yang tidak wala’. Begitu kita mengharapkan pertemuan kali ini menyelesaikan apa jua bentuk permasalahan yang berlaku di kalangan kita. Janganlah kerana semata-mata ingin meredakan keadaan masalah sekadar diletakkan ke tepi menunggu bertambun untuk diselesaikan kelak!

Kita perlukan kesatupaduan suara dalam perjuangan Islam dan ahli (rakyat) tidak boleh lagi dikelirukan dengan segala tindak-tanduk yang tidak mereka fahami.

Alangkah baiknya jika ruang yang ada kita perahkan segala keringat untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat selagi kita menghormati tahaluf-siasinya? PR berada dalam keadaan yang paling baik untuk menunjukkan kemampuan untuk menjadi pengganti kepada umno BN. Di saat mereka berkecamuk menyusun barisan(?) kita sudah jauh di depan memenangi hati rakyat.

Bersatulah wahai kaum Muslimin
Dengan semangat dan roh kebenaran
Berjihadlah wahai kaum Muslimin
Walau susah menempuh cabaran

Bersatulah wahai kaum Muslimin
Dengan obor sinar kebahagiaan
Berjihadlah wahai kaum Muslimin
Biar syahid ataupun kemenangan

Berjuanglah wahai Ansorullah
Dengan matlamat daulah Islamiyah
Berkorbanlah wahai yang beriman
Dengan harta dan segenap kepunyaan

Bergeraklah ke gerbang jasa
Kalah menang bukan alasannya
Sucikanlah niat di hati
Hingga nyata benarnya janji Rabbi


Selamatlah Parti Islam melangkah
Membimbing ummah ke medan Siyasah
Berpedomankan al-Quran dan Sunnah
Suburlah hidupnya dan pasti berbuah

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP