Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Kasut untuk Job Bus!



Gempar memang gempar!... apabila masih ada manusia yang berani terang-terangan
memprotes kesombongan George Bush dengan adegan yang spontan.Peristiwa Job Bus(lebih senang dieja) dibaling kasut sewaktu satu sidang medianya dapat dilihat di media seluruh dunia.

Barangkali wartawan itu sudah tidak dapat menahan amarahnya dengan kerja-tangan Bus yang sentiasa berlagak seolah dialah yang mentadbir dunia ini.Selama ini Amerika bebas menuduh mana-mana negara yang tidak sehaluan dengannya sebagai terroris dan wajar dihapuskan,dan merekalah yang contoh teladan yang perlu diikuti.Begitu juga dilabelkan sebahagian umat Islam yang mempertahankan tanah air mereka seperti di Palestin sebagai ganas dan kononnya Israel lah mangsanya.

Kita tidak anti-barat mahupun Amerika tapi jika tindak tanduk mereka sentiasa menekan negara-negara mundur dan membangun yang lain apakah ertinya kedaulatan negara itu.Setiap langkah perlu mendapat restu Amerika dan sekutunya seolah negara lain di dunia ini jauh dari peradaban dan mereka penunjuk-jalannya.

Negara lain tidak boleh lebih baik daripada mereka kerana mereka perasan sendiri merekalah yang terbaik,terhebat,terkuat dan sebagainya.

Barangkali dengan `protes si wartawan' itu Bus akan memikirkan semula segala tindak-tanduknya yang selama ini yang menekan negara dan bangsa lain hingga ada yang sudah tidak tertahan lagi dan langsung memprotesnya....Itupun jika beliau orang yang memikir dan berani mengaku kesilapannya.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP