Assalamualaikum ,Pemuda Muadzam Shah bersama dalam menyampaikan info yang bermanafaat,,, terima kasih atas ziarah anda......

Dalih yang releven Dulu Kini Selamanya!

Akhirnya minyak naik jua. Memang ramai yang telah menduganya dari awal apabila pemimpin beria-ia memainkan isu subsidi yang kununnya tidak dapat ditahan-tahan lagi. Begitu juga gula, sejak dari awal isu kekurangan gula rakyat sudah dapat mengagak apa kesudahannya episod itu!

Ingatkan apabila populariti PiEm mencecah 70% akan berlaku pilihanraya tapi rupanya berlaku kenaikan harga minyak dan barang! Apakah 70% masih boleh bertahan selepas ini? Belum tentu. 70% itupun entah dari mana banciannya inikan pula selepas ini.

Dan yang luarbiasanya alasan menaikkan harga gula adalah kerana takut rakyat kebanyakan 'kencing manis' dan obesiti!! Apabila harga gula mahal maka kuranglah perbelanjaan ke atasnya...lojik..lojik..bijak..bijak...

Dan juga tidak sah kenaikkan harga barang jika tidak diikuti dengan kenyataan menteri yang menyatakan kenaikkakn ini TIDAK MEMBEBANKAN RAKYAT atau MASIH RENDAH JIKA DIBANDINGKAN DENGAN NEGARA YANG TINGGI HARGANYA(?) Nampaknya alasan ini tetap relevan Dulu Kini dan Selamanya!!! Barangkali 10 tahun lagi ( Jika BN masih memerintah) alasan ini akan masih di gunakan.

0 comments:

Post a Comment

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP